A Budapest Brand nevű marketingügynökség helyett 2025-ben útfelújításra, hajléktalanellátásra, állatvédelemre, BKK-rendészetre költ inkább a Főváros

2025. január 17. 16:11

Ez nem tetszik azoknak, akik eddig soktízmilliós szerződéseket, nyolcmilliós vezetői prémiumokat húztak ki. Ők kiabálnak most hangosan.

2025. január 17. 16:11
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„A Budapest Brand nevű marketingügynökség helyett 2025-ben útfelújításra, hajléktalanellátásra, állatvédelemre, BKK-rendészetre költ inkább a Főváros. Erről döntött teljes egyetértésben a Fővárosi Közgyűlés, és most ez nem tetszik azoknak, akik eddig soktízmilliós szerződéseket, nyolcmilliós vezetői prémiumokat húztak ki, és így működtették a fővárosi marketingügynökséget – ők kiabálnak most hangosan. 
Néhány gondolat 5 pontban ez ügyben.
1.
A Budapest Brand személyi jellegű kiadásai a hivatalos 2023-as beszámolójuk szerint 789 millió forintot tettek ki 72 fős létszám mellett. Ez azt jelenti, hogy havonta fejenként 913 ezer forint volt az átlagos személyi kiadás. 
Ez 67%-kal több, mint a Szabó Ervin könyvtár vagy a Kolibri színház hasonló adata, de 25-30%-kal több, mint a legsikeresebb budapesti színházak (pl. Katona, Radnóti) bérszintje, és meghaladja még a rengeteg speciális tudású mérnököt foglalkoztató BKK-t is. 
És ez nyilván átlag, amit a vezetők bérei térítenek el: például Faix Csaba és Bakó Ágnes, a vezérigazgató és helyettese tavaly 8-8 millió forintot prémiumot vettek fel, alig kevesebbet, mint a fővárosi óriáscégek vezetői (BKK, BKV, BKM, Vízművek). Ugye belátható, miért tarthatatlan, hogy a Főváros legjobban fizetett cége a marketingügynöksége legyen?
2.
Budapest a vitathatatlan kulturális értéket jelentő színházai, így például a Katona vagy a Radnóti számára sem tudott érdemi többletforrásokat adni idén, pedig a Brandtől jócskán elmaradó színházi fizetések miatt ez igencsak indokolt lenne. Az Örkény színház számára a Merlin programokkal való megtöltéséhez szükséges források is hiányoznak a 2025. évi költségvetésből. Ahogy a Kolibri vezetőváltási botrányának gyökere is az, hogy a Főváros nem tudta a színházat fenntartani és átadta a kormánynak - így nem tud beleszólni, ki legyen az igazgató. Eközben tényleg arról vitatkozunk, hogy a Budapest Brand kapjon-e 450 milliót marketingkampányokra? Ha a Fővárosnak még milliárdokkal lenne több pénze kultúrára, akkor se lenne valójában az első tíz legfontosabb feladat között a Brand változatlan működtetése ilyen fizetésekkel és ilyen közpénz-felhasználási fegyelemmel, ami az elmúlt években látható volt.”

Nyitókép: Vitézy Dávid Facebook-oldala

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Ezt is ajánljuk a témában

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Csuka
2025. január 17. 19:52
Huzd le magad ,egy pöcs vagy
mi-egy-nagy-vibralo-tojast-hasznalunk-2
2025. január 17. 19:33
Egy ballibsi kifizetőhely volt.. ajvééé.. nincs új a nap alatt..
romanes-eunt-domus
2025. január 17. 18:25
Dávid, a te idődben hogy is volt az arány a Főváros és a BKK kommunikációs csapatának létszáma között?
Abiondi
2025. január 17. 18:22
Dávidka, mondd akkor is lesz fővárosi forrás a bkvrendészeti agymenésedre, ha leszedi a NAV a be nem fizetett 50 milliárd szolidaritási adót a számláról? Úgy látom az árnyékfőpolgiság csak a facebookon megy neked!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!