Nem csak a MÁV munkatársait támadják – kiderült, mennyi atrocitás éri a BKK dolgozóit
A fővárosi önkormányzat szerint „az esetleges atrocitások kivételt jelentenek, és nem tekinthetők általános jelenségnek”.
Ez nem tetszik azoknak, akik eddig soktízmilliós szerződéseket, nyolcmilliós vezetői prémiumokat húztak ki. Ők kiabálnak most hangosan.
„A Budapest Brand nevű marketingügynökség helyett 2025-ben útfelújításra, hajléktalanellátásra, állatvédelemre, BKK-rendészetre költ inkább a Főváros. Erről döntött teljes egyetértésben a Fővárosi Közgyűlés, és most ez nem tetszik azoknak, akik eddig soktízmilliós szerződéseket, nyolcmilliós vezetői prémiumokat húztak ki, és így működtették a fővárosi marketingügynökséget – ők kiabálnak most hangosan.
Néhány gondolat 5 pontban ez ügyben.
1.
A Budapest Brand személyi jellegű kiadásai a hivatalos 2023-as beszámolójuk szerint 789 millió forintot tettek ki 72 fős létszám mellett. Ez azt jelenti, hogy havonta fejenként 913 ezer forint volt az átlagos személyi kiadás.
Ez 67%-kal több, mint a Szabó Ervin könyvtár vagy a Kolibri színház hasonló adata, de 25-30%-kal több, mint a legsikeresebb budapesti színházak (pl. Katona, Radnóti) bérszintje, és meghaladja még a rengeteg speciális tudású mérnököt foglalkoztató BKK-t is.
És ez nyilván átlag, amit a vezetők bérei térítenek el: például Faix Csaba és Bakó Ágnes, a vezérigazgató és helyettese tavaly 8-8 millió forintot prémiumot vettek fel, alig kevesebbet, mint a fővárosi óriáscégek vezetői (BKK, BKV, BKM, Vízművek). Ugye belátható, miért tarthatatlan, hogy a Főváros legjobban fizetett cége a marketingügynöksége legyen?
2.
Budapest a vitathatatlan kulturális értéket jelentő színházai, így például a Katona vagy a Radnóti számára sem tudott érdemi többletforrásokat adni idén, pedig a Brandtől jócskán elmaradó színházi fizetések miatt ez igencsak indokolt lenne. Az Örkény színház számára a Merlin programokkal való megtöltéséhez szükséges források is hiányoznak a 2025. évi költségvetésből. Ahogy a Kolibri vezetőváltási botrányának gyökere is az, hogy a Főváros nem tudta a színházat fenntartani és átadta a kormánynak - így nem tud beleszólni, ki legyen az igazgató. Eközben tényleg arról vitatkozunk, hogy a Budapest Brand kapjon-e 450 milliót marketingkampányokra? Ha a Fővárosnak még milliárdokkal lenne több pénze kultúrára, akkor se lenne valójában az első tíz legfontosabb feladat között a Brand változatlan működtetése ilyen fizetésekkel és ilyen közpénz-felhasználási fegyelemmel, ami az elmúlt években látható volt.”
Nyitókép: Vitézy Dávid Facebook-oldala
***
Ezt is ajánljuk a témában
A fővárosi önkormányzat szerint „az esetleges atrocitások kivételt jelentenek, és nem tekinthetők általános jelenségnek”.
Ezt is ajánljuk a témában
Újabb szerződés Hann Endrééknek és Róna Dánieléknek, de kapott közpénzt a Freeszfe Egyesület is. Karácsony Gergelyék elfogadták a Budapest Brand Nonprofit Zrt. pénzügyi beszámolóját.